Karriär som författare?

Dessa tankar har kommit till mig oftare, vad som utlöste det nu var att jag läste på ett forum en kille som skrev rätt så inspererat om R.A. Salvatore. Och en av hans karatärer Drizzt Do'Urden. Läste lite om Salvatore visa sig att han hade examen I datavetenskap innan han blev författare. Förutom att de gjorde mig väldigt inspererad att läsa hans böcker så fick de mig tänka kring banor som att bli författare.

En sak som är I media väderet I dagarna är ju Jan Guillou och hans media kampanj till hans nya bok aka fd kgb spion. Fick mig att insee hur opinionskraftig viss literatur kan vara. Och de är något som lockar, att presentera världen på det sätt som just jag ser den. Jag läser kogntionsvetenskap för att förstå frågor som vart får vi fåra åsikter ifrån.

Självklart är de mer än naivt att räkna med att de ska gå så bra för en som Salvatore eller Guillou, MEN det är egentligen inte det som lockar. Det som lockar är att på papper får presentera ens åsikter, tankar kring saker på ett mer engagerande sätt.

PS: Vore ju coolt också om de gick, med tanke på hur dålig jag varit på att skriva historiskt sätt. Mina tidigaste lärare skulle nog bli mer än förvånade om man säger så. Sånt tycker jag också är coolt, att förvåna folk (i något drygt lärande syfte)... att inte vara som alla andra bara för att.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback