Men har du inte gått ur Svenska Kyrkan än?

Har tänkt gå ut ur Svenska Kyrkan I ett par år nu. Men de har inte blivit av, har skrivit ut ett dokument och allt. Nu har jag i alla fall fått en röstsedel, eftersom att jag gillar att säga vad jag tycker om saker och ting så har jag bestämt mig för att kolla upp lite vad för alternativ de finns.

Och efter att ha kollat lite granna. Så har jag kommit fram till att jag inte känner mig så intresserad av att rösa på kyrovalet. Dels för att man inte kan påverka så mycket, och dels för att jag inte förstår varför en rationel liberal skulle kandidera I en organiasation som kyrkan. Dessutom kan man göra något bättre, gå ut ur kyrkan... man kan inte gå ut ur staten... än iaf.



Kommentarer

Postat av: F R I D A B R E M S >> whip it!

sv; bra att du tog dig tid att läsa! Javisst, det var inte bara brittiska kolonier, de fifflade med annat också...

2009-09-05 @ 14:44:59
URL: http://fridabrems.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

hehe jag har gått ur svenska kyrkan, känner mig fri från allt religions trams nu :D

Ha en fortsatt bra lördag!

2009-09-05 @ 16:39:24
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback