Oddsen för att jag får en kommentar är..

Det verkar inte som om att besökare och kommentarer följer samma graf (på blogg.se iaf). Tvärtom, så gott jag kan se så är nummer ett på listan på mest aktiva bloggar KENZA (Vem de nu är), och likaså mest besökt. Så långt är de ju logiskt, om man är väldigt aktiv... så syns man mer på blogg.se startsidan alltså får man automatiskt fler besökare. Och ifall man har fler besökare så blir man motiverad att vara mer aktiv.

Men sedan händer något, det verkar inte som om KENZA eller någon utav de andra som är toppade på mest besökta eller aktiva också är i topp på mest kommentarer. Detta betyder att, bara för att du skriver många inlägg och får många besökare. Så får du inte kommentarer som motsvarar hur många besökare som läst din blogg.

Vad betyder det att bloggen blir kommenterad då? Inget, men skillnaden är forfarande intressant.

Vad jag också lyckades observera var att inlägg och kommentar ration på blogg.se var intressant.

Antal inlägg idag: 115252
Antal kommentarer idag: 141994

115 252 / 141 994 = 0,811668099





Vilket betyder att 80% av alla inlägg på blogg.se kan i teorin få en kommentar. Men det är naturligtvis inte så, eftersom att endel får mer än en kommentar. Så att jag I egenskap av ny bloggare skulle få en kommentar per inlägg. Eller ens en kommentar, verkar avlägset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback