Självförbättring vad det nu är!

Jag vakande klockan åtta (akademisk kvart), har en föroläsning I något vet inte exakt vad. Läser två kurser parallellt nu. Min poäng är att jag ska fara till Skövde snart.

Men först vill blogga lite om om Självförbättring. På bloglovin så har självföbättring som mest drygt 100 prenummeranter. Vad skiljer mig från dom andra då? Enligt bloglovin' så är Självförbättring ett intresse, för mig är det en lifsstil. Den person som har mest prenumeranter på bloglovin tjelsi är bipolär, jag är inte bipolär. Troligtvis är jag om man ska långdra det mer normal än de flesta som tänker på självförbättring.

Det är inget fel på mig, ja... klart jag är inte perfekt. Men det är inget alvarligt fel på mig, något som jag måste förbättra. För mig är självförbättring en del av min lifstil. Förbättra sigsjälv är något man aldrig kan bli färdig med. Man kan säga att jag har ett beroende av förbättra migsjälv. Fast på ett hälsosamt sätt.

För mig handlar det om att bryta dåliga och onödiga vanor. För att inse vad som kan vara dåliga vanor, så ser jag till att altid vara öppensinnad till de intryck jag får. Det andra jag gör är att aktivt tänka på det saker som jag kan göra något åt för stunden. Och när man väll ha ideniferat vad som bör andras och hur, så handlar man utefter det. Väldigt enkelt egentligen som Charles Reader en gång lär ha sagt.

"Sow a thought, and you reap an act;/ Sow an act, and you reap a habit;/ Sow a habit, and you reap a character;/ Sow a character, and you reap a destiny."

Nu har jag ett buss att hinna med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback