Walking In Memphis

Har funderat hela eftermiddagen. Något som Lucas sa något i still med att skilladen emellan partierna I Riksdagen efter all pragmatik är kärnan, är den man går tillbaka som parti när de kommer en ny fråga, nytt lagförslag. Något som man inte kan så mycket om. Dom sakerna man tittar på och beslutar efter. Det fassnade, och jag kom på något... de som värderingar och attityd man har... formar det som händer. Den tanken har inte varit ny för mig, men den blev väldigt konkret när jag kollade på Idol vidoes på youtube.



Hennes röst är ju helt fantastisk, och om man kollar I början av klippet ser man att hon ler.. är glad bland folk. Det är när hon hamnade I en helt ny pressande sitvation som hennes inställning hindrar henne, helt I onödan.



Han är också bra, och nervös. Men hans inställning är bättre, han är bara bäst. Han har verkligen mycket kött, och en bra inställning!

Man kan analysera de två olika väldigt djupgående, men inte det som är meningen med detta inlägg så ska bara nämna en väldigt fin skillnad emellan henne och han. Hennes svar varför hon ställer upp är att andra vill att hon ska ställa upp (hon är inte med helhjärtat I de hon gör med andra ord). Han däremot säger att han gör detta för att han vill, och drar paralleller från hans barndom när han ville vara med I småsjärnorna men inte vågade. Och att han nu har bestämt sig för att göra det han vill. Båda två hade kort tid att svara på frågan, och svaret reflekter deras inställing väl. Och man kan se skillanden I resultat, då jag skulle vilja mena att de båda tekniskt är lika bra.

Det är detta som blev så tydligt för mig, det är grunden som reflekteras I nya och pressande sitvationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback